Service
Ook hier geldt de Technex slogan Measure and move forward!
Het is ons streven de klanten van Technex volledig te ontzorgen op het gebied van Service en Onderhoud van hun installed base. Uiteraard gelden de specificaties van de fabrikant hierbij als uitgangspunt en werken wij volgens het principe “afspraak = afspraak”.
Technex biedt daarbij een All-in service gebaseerd op de specifieke wensen van de klant.
Onze getrainde medewerkers (met VCA diploma) ondersteunen klanten uiteraard bij de installatie van apparatuur maar voeren ook periodiek/jaarlijks onderhoud en kalibratie uit zodat alle apparatuur te allen tijde betrouwbaar ingezet kan worden.
Technex heeft een eigen Service afdeling. Zij hebben niet alleen kennis van de apparatuur, maar beschikken zij ook over technische informatie en volledige technische back up van de fabrikant. Alle reparaties worden uiteraard uitgevoerd met originele componenten. waar ook garantie op wordt gegeven. Met de nieuwe service tools worden offertes na uw goedkeuring automatisch ingepland en na afronding van de werkzaamheden gefactureerd. De All-in service van Technex omvat een aantal elementen.
Installatie & Onderhoud
Om na uw aankoop direct goed gebruik te kunnen maken van uw apparatuur, helpen wij u niet alleen bij de installatie, maar ook bij het inrichten van de software voor uw specifieke toepassing. Hierdoor zijn wij betrokken bij de installatie bij uw bedrijfsproces. Wij maken gebruik van onze ervaring en die van de leverancier om voor u de optimale werksituatie te creëren. Samen met onze verkoop afdeling zorgen we voor een goede aftersales zodat u tevreden kunt zijn over uw aankoop. Alles heeft onderhoud nodig en zeker bij bedrijf-kritische processen adviseren wij u niet alleen in het onderhoud maar ook hoe u er zelf voor kunt zorgen dat u zo min mogelijk stilstand heeft. Periodiek onderhoud voeren we meestal uit in combinatie met de kalibratie van uw instrument.
Kalibratie en justeren
Betrouwbaarheid en nauwkeurigheid van uw apparatuur is belangrijk. Dit gaat natuurlijk altijd gepaard met een goede werking van uw apparatuur en het juiste gebruik ervan. Om dit te kunnen waarborgen adviseren wij u om minimaal jaarlijks, of na een verplaatsing van uw apparatuur, een kalibratie te laten uitvoeren.
Bij het ouder worden van de apparatuur kunnen kritieke onderdelen slijten en de elektronica minder stabiel worden, hierdoor ontstaan afwijkingen in de metingen. Ook bij het dagelijks gebruik kunnen stoten en of thermische belastingen ontstaan die uw apparatuur van slag brengen en de metingen permanent beïnvloeden. Het is dan ook aan te bevelen om zelf, waar mogelijk, eveneens periodieke controle uit te voeren.
Wanneer uw apparatuur niet meer voldoet aan de gestelde eisen van u, de norm of leverancier dan kunnen wij ook uw apparatuur justeren. Justering vindt plaats met gecertificeerde testapparatuur welke herleidbaar is naar de nationale norm. Al onze testapparatuur en kalibratiemiddelen zijn gecertificeerd en geaccrediteerd door erkende accreditatie instituten. Door onze scholing en certificering van de leverancier weet u dat ook justering op de juiste wijze plaatsvindt. Na een uitgevoerde kalibratie krijgt u van ons een digitaal rapport waarin de resultaten van de kalibratie worden weergegeven. Als het wenselijk is kunnen wij ook het registratienummer van uw instrument verwerken in het certificaat. Wanneer justering niet meer mogelijk is, dan kunnen wij u adviseren in de mogelijkheden die u heeft. Dit kunnen vaak meerder oplossingen zijn.
Een kalibratie geeft aan hoe een instrument zich gedraagt, waarden worden vergeleken en afwijkingen van uw meetinstrument worden geconstateerd. Bij een justering wordt dat gedrag, waarden en afwijkingen veranderd zodat het instrument weer kan voldoen aan de gestelde eisen. Dit is helaas niet altijd mogelijk, wanneer de afwijkingen te groot zijn of het instrument defect is.
Kalibratie kan altijd uitgevoerd worden en is dus het weergeven van bevindingen, ook als deze zich buiten de norm of specificatie bevinden. Deze bevindingen vergelijkt de gemeten waarde en de werkelijke waarde (referentie waarde).
Reparatie
Storingen komen vaak op ongelegen momenten en om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn heeft u de mogelijkheid om 24 uur per dag uw storing te melden op onze website. Middels dit formulier stellen wij u relevante vragen die de snelheid van afhandeling versnellen. Op basis van onze ervaring en de mogelijkheid om leveranciers erbij in te schakelen, heeft ook U invloed in de snelheid van afwikkeling. Door deze relevante vragen te beantwoorden kunnen wij al acties ondernemen voordat wij contact met u opnemen. Wij blijven telefonisch bereikbaar voor storingen en kan zo nodig snel een afspraak worden gemaakt voor een monteur.
Reparaties krijgen bij Technex voorrang, omdat wij willen dat uw apparatuur zo snel mogelijk weer operationeel is en met originele onderdelen volgens instructie van de leverancier gerepareerd worden.